Op 5 juni is het Wereldmilieudag.Bij uitstek een goed moment om de meest duurzame en groene initiatieven in de IJmond-gemeenten Heemskerk, Beverwijk en

Velsen in het zonnetje te zetten.
Daarom organiseren de IJmondiale GroenLinks afdelingen weer de uitreiking van de Groene Lintjes.

GroenLinks wil met de uitreiking van groene lintjes de onderwerpen milieu en duurzaamheid op een positieve manier in het nieuws brengen.
De uitreiking is dit jaar op zaterdag 9 juni.

Blijk van waardering
Het Groene Lintje is een blijk van waardering voor inwoners, organisaties en (kleine) bedrijven die actief bijdragen aan een duurzaam en groen Heemskerk, Beverwijk of Velsen. In 2017 ontvingen o.a. Michelle Koolen en Coby Olijnsma het befaamde Groene Lintje. En Nico Brantjes ontving zelfs een Superlintje. Dit jaar reiken wij dit lintje voor de elfde maal uit!

Nomineer duurzame en groene initiatieven
Iedereen kan duurzame en groene initiatieven nomineren voor een Groen Lintje. Dit kan door uiterlijk 26 mei 2018 een mail met een korte motivatie te sturen naar glheemskerk@hotmail.com
Op zaterdag 9 juni worden onder de aangemelde initiatieven de Groene Lintjes uitgereikt. De inzendingen worden beoordeeld op diverse criteria. Ondermeer op de vraag of het initiatief vernieuwend is voor de IJmond en of het anderen inspireert om mee te doen aan een duurzame en groene IJmond.