Op 5 juni is het Wereldmilieudag. Bij uitstek een goed moment om de meest duurzame en groene initiatieven in de IJmond-gemeenten Heemskerk, Beverwijk en Velsen in het zonnetje te zetten. Daarom organiseren de IJmondiale GroenLinks afdelingen weer de uitreiking van de Groene Lintjes. GroenLinks wil met de uitreiking van groene lintjes de onderwerpen milieu en duurzaamheid op een positieve manier in het nieuws brengen.

De uitreiking is dit jaar op zaterdag 25 mei om 10.30 uur in “Goed voor elkaar” (dagbestedingscentrum) te Heemskerk (Maerten van Heemskerkckstraat 18)

Blijk van waardering
Het Groene Lintje is een blijk van waardering voor inwoners, organisaties en (kleine) bedrijven die actief bijdragen aan een duurzaam en groene IJmond (Heemskerk, Beverwijk en Velsen). De Groene Lintjes worden al sinds 2008 uitgereikt. In 2018 ontvingen o.a. de vrijwilligersgroep Marquettebos en Petra Bodenstaff met de Beestenbende Velsen het befaamde Groene Lintje. Dit jaar reiken wij deze alweer voor de twaalfde maal uit!

Nomineer duurzame en groen initiatieven
Iedereen kan duurzame en groene initiatieven nomineren voor een Groen Lintje. Dit kan door uiterlijk 1 mei 2019 een mail met een korte motivatie te sturen naar glheemskerk@hotmail.com
Op zaterdag 25 mei worden onder de aangemelde initiatieven de Groene Lintjes uitgereikt, door GroenLinks 2e Kamerlid Suzanne Kröger. De inzendingen worden beoordeeld op diverse criteria. Ondermeer op de vraag of het initiatief vernieuwend is voor de IJmond en of het anderen inspireert om mee te doen aan een duurzame en groene IJmond.